pátek 19. ledna 2018

(Ne)pletené čepice



Když máme venku konečně bílo, tak dnes jeden příspěvek o čepicích.

Chtěla jsem letos pro holky čepice pletené, šedé, podšité úpletem, aby byly ještě o trochu teplejší než pletené.

Přes léto jsem ale (opět) čepice uplést nestihla a v podzimním šicím tempu jsem se ani nechtěla pokoušet.

Vybrala jsem proto jeden tak akorát šedý svetr u nás v sekáči a rozhodla se "pletené" čepice vyrobit z něj.

Střih jsem si vytvořila pro každou holku zvlášť podle tohoto videonávodu a jejich obvodu hlavy. Překonala strach svetr rozstříhat - bála jsem se, že všude pojedou oka a už je nikdy nepochytám. Oka ale naštěstí nejely, asi je to strojovým pletením, ručně pletený svetr by možná tak jednoduše rozstříhat nešel. Jako podšívku jsem nakonec použila superměkké minky, které mi zbylo z šití deky. Šila jsem na overlocku. Úpletové čepice jdou šít i obyčejným strojem, na svetr bych si ale bez overlockového začišťování asi netroufla. Na druhou stranu, za pokus nic nedáte a svetry v sekáči stojí pár korun..


To je on: Chvíli jsem se i rozmýšlela, jestli ho nebudu nosit..



Nebudu:)



Horní hranu pleteniny jsem nenastříhávala do obloučků - nechala jsem ji rovnou, dlouhými stehy prošila a stáhla..





Protočit, přišít bambuli z přibližně stejně šedé vlny (návodů na bambuli na youtube najdete tuny), pod bambulí k sobě přišít pleteninu a minky, aby to celé drželo pohromadě. Bambuli chtěla jedna velkou a jedna malou, každá čepice tak, ač stejná, vypadá dost jinak..

Minky je nutné po obvodu čepice na čele trochu přichytit k pletenině, je měkké a bez "přiheftnutí" z čepice vylízá. Použila jsem co nejnápadnější, ruční cikcak steh (aby čepice mohla pružit a steh nepopraskal).


Jeden svetr mi vystačil na dvě čepice a jeden nákrčník (jeho vnitřní strana je taky minky).


Ozdobičky, třpytivé hvězdičky nebo dřevěné knoflíkové vločky seženete v každé lepší galanterii. Jen naše Terezka si nejdříve vybrala hvězdičku červenou, což jsme ale po přišití na čepici s mužem nerozdýchali - vypadala jako rudoarmějec. Naštěstí si to nechala vymluvit a hrdě nosí hvězdičku stříbrnou..



Krásný víkend mějte a sáňkování - jak jinak než v (ne)pletených čepicích - zdar ...


2 komentáře:

  1. Čepice je boží! Kdybys Báro někdy takovou šila i na zakázku, hlásím se do fronty! Lenka z Dlouhé

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, klíďo píďo, když doneseš svetr, máš ji mít :) :) A dík..

      Vymazat